Friday, April 22, 2011

Moestuin (2)

Op donderdag en vrijdag - als Jef naar de oma's en opa's gaat - verandert hij van een stadsjongetje in een echt natuurmens. Dan gaat hij:

de dieren eten geven:


kijken hoe de boeren op het veld werken:


blaasbloemen plukken:


en de frambozen in mijn moestuin water geven:


Vanavond hebben we ook de tijm, oregano en rozemarijn geplant en peterselie, basilicum, salie, koriander, dille, rucola en radijsjes gezaaid.


Zo ziet mijn moestuin er nu uit:


De eerste oogst is ook al binnen:


En daar ga ik dit weekend rabarbermerengue of rabarbercrumble mee maken.

6 comments:

Mira said...

Het komt helemaal goed! Hier gaan we ook rabarber oogsten en er gewoon compote en cakes van maken. Laat maar weten welk zsazsa-recept het lekkerst was dan maken we dat een volgende keer ...

Nancy en Bart said...

Ooooh, ik zou de meringue maken! Ik maak ook een cake met rabarber, dus we kunnen er zondag een rabarberfeest van maken! :-D

Ik ben overigens jaloers op uwe gigantische tuin! :-)

Els said...

@Mira: ik heb natuurlijk wel een beetje gefoeteld, want die rabarber stond er al, maar de frambozenstruik is al een beetje gegroeid sinds vorige week, dus dat is goed nieuws! Heb jij jouw Nieuw-Zeelandse spinazie al gezaaid? En heb je dat dan eerst in pottekes gedaan (stond bij mij op de verpakking) of direct in volle grond?

@Nancy: dan wordt het de meringue! Het is rabarberseizoen, dus de mensen moeten dan maar rabarber eten. Ik ga ook nog de limoncello tiramisu maken en ik had al alles gekocht voor de frangipanetaart dus ik zal die dan ook maar maken. Er is nog veel plaats, dus als ge wilt kunt ge nog een moestuin beginnen naast die van mij, wel snel zijn, want ik denk al aan uitbreiding ;-)

Nancy en Bart said...

Ja, ik was al aan het denken thuis om tomaatjes te planten, maar daar heb ik totaal geen plaats meer voor. Ik ga er eens over nadenken deze avond. :-)

Kleine trostomaatjes..... mmmmmmm! :-)

Els said...

Of denk er eventueel deze namiddag al eens over na, dan kunt ge in de late namiddag al naar de tuinwinkel en morgen er aan beginnen :-) Ik ga morgen ook efkes in mijne hof werken!

Nancy en Bart said...

Tomaten zijn blijkbaar extreem moeilijk... plastiek erover, ziektes, ... serretoestanden: niks voor mij. :-)

Was net op zoek gegaan naar bosaardbeitjes, maar dat is pas om in de herfst te zaaien.